Wspomnienie z wakacji nad morzem: Władysławowo

Rodzinny wyjazd nad morze jest dla dzieci zawsze wielką frajdę, już ze względu na samą możliwość plażowania. Ale jeśli odpowiednio przygotujemy naszą wycieczkę i wybierzemy właściwe miejsce, atrakcji może być znacznie więcej.

UDOSTĘPNIJ

Rodzinny wyjazd nad morze jest dla dzieci zawsze wielką frajdą, już ze względu na samą możliwość plażowania. Ale jeśli odpowiednio przygotujemy naszą wycieczkę i wybierzemy właściwe miejsce, atrakcji może być znacznie więcej.

Na wybrzeżu byliśmy całą rodziną już parę razy, dlatego każdego kolejnego wyjazdu nasze dzieci wręcz nie mogły się doczekać. Kąpiele w morskiej wodzie przy falach i lepienie babek z piasku wspominały później przez cały rok. Gorzej było jednak wtedy, gdy pogoda nie dopisywała. Maluchy nudziły się i musieliśmy zastanawiać się, czym je zająć. Zawsze jeździliśmy w inne miejsce, aż w końcu ktoś polecił nam Władysławowo. Przed wyjazdem poszukaliśmy trochę informacji na temat tego miejsca w sieci i wyglądało to bardzo ciekawie, fajnie opisane atrakcje dla dzieci ma chociażby portal www.czasnadmorze.pl. Ten wybór okazał się strzałem w dziesiątkę.

Jeśli chodzi o plażę, która tutaj jest naprawdę szeroka, to wiadomo, że lepiej odejść nieco dalej od centrum, żeby nie trzeba było przejmować się tłokiem. Wśród tylu ludzi dziecko łatwo może się zgubić. W tym roku we Władysławowie otwarto też kompleks basenów na świeżym powietrzu – Lemon Aquapark. Atrakcji dla dzieciaków znajdziemy tam bez liku. Jeżeli jednak pada, można zawsze pójść na basen kryty przy Ośrodku Przygotowań Olimpijskich Cetniewo. Jest tam też zjeżdżalnia, jacuzzi i mniejszy basen z ciepłą wodą, najlepszy właśnie dla maluchów, możecie mi wierzyć. Tuż obok mieści się Aleja Gwiazd Sportu, na której znajdują się tablice upamiętniające najlepszych polskich sportowców, a niedaleko jest jeszcze Tarzan Park – bardzo fajny park linowy. Będąc we Władku na pewno warto odwiedzić też punkt widokowy w „Domu Rybaka”, najbardziej charakterystycznym budynku miasta z wysoką wieżą. W tym samym miejscu mieści się też Muzeum Motyli. Jak przystało na wakacyjny kurort, Władysławowo może pochwalić się lunaparkiem oraz ciekawymi atrakcjami w porcie. Można tu wybrać się w rejs, który moim dzieciakom akurat bardzo przypadł do gustu. Czuły się jak prawdziwe wilki morskie. Fajną atrakcją na pewno jest też Ocean Park, gdzie zobaczymy modele morskich zwierząt wykonane w naturalnej wielkości, w tym 34-metrowego wieloryba. W cenie biletu można korzystać też z dużego placu zabaw.

Jak widać, dzieci mogą znaleźć tu dla siebie mnóstwo atrakcji i raczej nie będą się nudzić. Ale przygotowując się do wyjazdu trzeba zadbać też o nocleg, zwłaszcza jeśli jedziemy z maluchami. My zatrzymaliśmy się w Pensjonacie Wojciech, w którym jest też specjalna sala zabaw, która nazywa się „Port dzieci” i wiele udogodnień. Był położony na ogrodzonym terenie i nieco dalej od centrum, co dla nas akurat było zaletą. Generalnie miejsce przyjazne dzieciom rekomendowane przez www.dzieckowpodrozy.pl.